- Helburuak:
- Urritasun baten efektuak murriztea.
- Umearen garapena hobetzea.
- Oztopoak saihestu eta behar espezifikoetara moldatzea.
- Transtorno baten efektuak saihestea.
- Inguruneari (familia) arreta jartzea.
- Haur hauek subjektu aktibo bezala kontsideratzea.
- Bigarren mailako defizitak ekiditu.
- Famili/ingurunearen beharrak asetzea.
- Irakaslea bete behar dituen funtzioak:
Hezkuntzan
zentratuz gero, irakasleak hainbat funtzio bete behar dituzte
ikastetxean edo ikasgelan bertan horrelako egoeraren bat ematen dela
pentsatuz gero, hala nola;
- Behaketa: Haurren ingurunea eta lagunen arteko harremana behatzea.
- Informazioa trukatzea: Bai beste irakasleekin eta profesionalekin, eta baita gurasoekin ere ea haur haur honek nolako jokabidea duen etxean nahiz beste irakasleekin, haurrekin…
- Esku hartzea
- Baliabide berriak sortu
- Curriculumak egokitu
- Arreta goiztiarren printzipioak
- Integrazioa, partaidetza eta elkarrizketa.
- Aukera berdinak guztientzat.
- Instituzioen arteko koordinazioa.
- Deszentralizazioa.
- Disziplinartekotasuna.
- Arreta goiztiarren arrisku taldeak
- Nahaste edo ezintasun duten pertsonak
- Giza-ingurugiroa: inguru pobreak, guraso falta, haur abandonatuak eta ama nerabeak.
- Biologikoak: jaioberriak dira. Arrisku neurobiologikoak, arrisku sentsorio-bisualak eta arrisku sentsorial auditiboak.
- Arreta goiztiarren prebentzio mailak
1-. Lehenengo mailako prebentzioa:
-Ez dago gaixotasunik.
-Gaixo kopurua gutxitzea.
-Herritar guztiei informazio orokorra.
-Herritar guztiei informazio orokorra.
2-.Bigarren mailako prebentzioa:
-Arrisku talde bati zuzenduta.
-Ez dago gaixotasunik.-Gaixo kopurua gutxitzea.
3-. Hirugarren mailako prebentzioa:
-Gaixotasuna dago.
-Diagnostikoa dago.
-Eragina gutxitu eta deuseztatu.
http://irakaslearengida.wordpress.com/arreta-goiztiarra/
http://blogatenciontemprana.blogspot.com.es/2010/07/tabla-de-haizea-llevant-1991.html
No hay comentarios:
Publicar un comentario