viernes, 10 de mayo de 2013

Arreta goiztiarra (Haizea-Llevant)

Haizea-Llevant taula (1991) bi ikerketen bidez osaturik dago, alde batetik Llevanten ikerketak eta Haizearen programak. Test honek umearen garapen soziala, kognitibo eta motorea nertutzen 0-5 urteko umeentzat, haurtzaroan oinarrizko gaitasunak lortzeko behar den tarte normala eskainiz. 
  •  Helburuak:
 Nahaste edota gaixotasunak dituzten edo izan ditzaketen haurrei ahalik eta baliabide gehien ematea beraien garapen integralerako; arlo sozial, familiar, eskolar eta autonomia pertsonalean.
    1. Urritasun baten efektuak murriztea.
    2. Umearen garapena hobetzea.
    3. Oztopoak saihestu eta behar espezifikoetara moldatzea.
    4. Transtorno baten efektuak saihestea.
    5. Inguruneari (familia) arreta jartzea.
    6. Haur hauek subjektu aktibo bezala kontsideratzea.
    7. Bigarren mailako defizitak ekiditu.
    8. Famili/ingurunearen beharrak asetzea.
  • Irakaslea bete behar dituen funtzioak:
  Hezkuntzan zentratuz gero, irakasleak hainbat funtzio bete behar dituzte ikastetxean edo ikasgelan bertan horrelako egoeraren bat ematen dela pentsatuz gero, hala nola;
  1. Behaketa: Haurren ingurunea eta lagunen arteko harremana behatzea.
  2. Informazioa trukatzea: Bai beste irakasleekin eta profesionalekin, eta baita gurasoekin ere ea haur haur honek nolako jokabidea duen etxean nahiz beste irakasleekin, haurrekin…
  3. Esku hartzea
  4. Baliabide berriak sortu
  5. Curriculumak egokitu
  • Arreta goiztiarren printzipioak
  1. Integrazioa, partaidetza eta elkarrizketa.
  2. Aukera berdinak guztientzat.
  3. Instituzioen arteko koordinazioa.
  4. Deszentralizazioa.
  5. Disziplinartekotasuna.
  • Arreta goiztiarren arrisku taldeak
  1. Nahaste edo ezintasun duten pertsonak
  2. Giza-ingurugiroa: inguru pobreak, guraso falta, haur abandonatuak eta ama nerabeak.
  3. Biologikoak: jaioberriak dira. Arrisku neurobiologikoak, arrisku sentsorio-bisualak eta arrisku sentsorial auditiboak.
  • Arreta goiztiarren prebentzio mailak
1-. Lehenengo mailako prebentzioa: 

-Ez dago gaixotasunik.
-Gaixo kopurua gutxitzea.
-Herritar guztiei informazio orokorra.
 
2-.Bigarren mailako prebentzioa: 
 
-Arrisku talde bati zuzenduta.
-Ez dago gaixotasunik.
-Gaixo kopurua gutxitzea.

3-. Hirugarren mailako prebentzioa:
-Gaixotasuna dago.
-Diagnostikoa dago.
-Eragina gutxitu eta deuseztatu.





http://irakaslearengida.wordpress.com/arreta-goiztiarra/

http://blogatenciontemprana.blogspot.com.es/2010/07/tabla-de-haizea-llevant-1991.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario